پنجشنبه, 24 آبان,1397
نوع جستجو را انتخاب کنید.
  • سایت
  • وب
Search

قوانین و مقررات

ائین نامه داخلی هیات امنای محله های شهر تهران


کلیات

هیات امنای محله ،مجموعه ای است مردمی ومتشکل از نمایندگان نهادهای محله ای ،دستگا های اجرایی وشورایاری محله که مستند به دستور العمل ساماندهی مشارکت اجتماعی در محلات ،مصوب شورای باز نگری نظامات اجرایی شهرداری تهران با عضویت 13نفر در هر محله تشکیل می شود وطبق مفاد دستور العمل مذکور وظایف واختیارات تعریف شد ه ای را بر عهده دارد وهدایت ،برنامه ریزی ،نظارت وراهبری مدیریت محله را انجام می دهد .بنابراین لازم است جلسات تصمیمات واقدامات آن قاعده مند ،منسجم ،هدفمند ،منضبطوتقسیم کار مشخص انجام میگیرد .

ماده 1:اعضای هیات امنا

مستند به ماده 3دستور العمل ساماندهی مشارکت اجتماعی در محلات ،اعضای هیات امنای محله 13نفر بوده که با معرفی نامه رسمی توسط ستاد راهبری منطقه به رئیس هیات امنا معرفی شده ودارای حق رای میباشند .

تبصره 1: حضور سایر افراد حقیقی ،حقوقی ومسئولین بنا به به ضرورت وبا توجه به دستور جلسه با دعوت رئیس هیات امنا در جلسات هیات امنا بدون داشتن حق رای منعی ندارد .

تبصره 2:اعضا هیات امنا شخصا باید در جلسات حضور داشته وحق تفویض اختیار ورای خود به غیر را ندارند .

 

 

ماده 2:نحوه تشکیل جلسات

1-جلسات هیات امنا با حضور حداقل نصف به علاوه یک نفر اعضا رسمیت داشته وبا اعلام قبلی ومکتوب ریس هیات امنا برگزار میشود

2-دستور جلسات هیات امنا متاسب با مسائل رویدادها ومشکلات واولویت با نظر اعضا مشخص وطی دعوت نامه کتبی اعلام میشود

3-جلسات هیت امناحداقل هفته ای یکبار وحد اکثر به مدت 3ساعت که روز وساعت آن در اولین جلسه هیت امنا با توافق اعضا مشخص می شود برگزار میگردد .

ماده 3:سازکار تصمیم گیری در خصوص انتخاب مدیر محله

1- دستور جلسه هیت امنای محله برای بررسی موضوع انتخاب مدیر محله پس از معرفی رسمی 2نفر پیشنهادی از سوی شهردار ناحیه به رئیس هیت امنا تعیین میشود

2- حداکثر زمان لازم برای بررسی شرایط وانتخاب مدیر محله 6ساعت یعنی 2جلسه رسمی هیات امنا در مدت 10روزه به صورت فوق العاده خواهد شد

3- هرکدام از دو نفر پیشنهادی که نصف به علاوه یک آرا اعضا حاضر در هیات امنا را بدست آورند به عنوان مدیر محله انتخاب شوند

 

 

 

 

 

 

 

ائین نامه انضباطی مدیریت محله

کلیات

به منظور تحقق مطلوب اهداف وآرمان مصوبه مدیریت محله وجلوگیری از اختلال ،انحراف ،فساد وتخلفات احتمالی ونگهداری وپاس داشت صحیح اعتماد واطمینان رضایت شهروندان علاوه بر وجود مقررات وترتیبات اجتماعی ،اداری واجرایی ،به قواعد وضوابط بازدارنده ارشادی وانظباطی که ضامن پیشگیری ،جلوگیری وبرخورد با تخلفات احتمالی مسئولین ،افراد ودست اندرکاران مختلف مدیریت محله نیاز میباشد  .              

ماده 1:مفاهیم وتعاریف

مدیریت محله :منظور از مدیریت محله در این ایین نامه ،شخصیت حقوقی وساختاری است که در سطح محله با استناد به دستور العمل مشارکت هتی اجتماعی مصوب وابلاغی شورای باز نگری واصلاح نظامات اجرایی شهرداری تهران توسط ستاد راهبردی مرکزی ایجاد شده وشامل ارکان هیات امنا ،کارگره های تخصصی ،مدیر محله وبازرس میباشد .

ماده 2: مصادیق عام ومشترک تخلف در مدیریت محله

1-2-عدم رعایت مفاد دستور العمل ابلاغی ،ایین نامه داخلی ،ایین نامه اداری ومالی ،شیوه نامه ها ومقررات مختلف مربوط به مدیریت محله ابلاغی توسط ستاد راهبری مرکز

2-2-سو استفاده ،مخدوش کردن وسو تعبیر در نگهداری اسناد ،مدارک ومهر وسر برگ وسایر مدارک قانونی مربوط به مدیریت محله

 

(c) کلیه ی حقوق این سایت محفوظ میباشد.